Leerlingen

Leer een instrument bespelen!

Heeft u kinderen die graag een instrument willen leren bespelen bij harmonie de Bazuin of bent u zelf van plan om een instrument te gaan leren spelen? Monique Niemeijer is bij harmonie de Bazuin de contactpersoon die alle zaken rondom leerlingen begeleidt.

Na contact met Monique zijn er verschillende mogelijkheden:

Er kan meteen begonnen worden met het bespelen van een instrument.
De keuze van het instrument is vaak moeilijk, schroom daarom niet om naar onze open repetities te komen kijken. Hier kan de leerling kennis maken met verschillende instrumenten, wij zullen hier ook advies en informatie over geven.

Heb je al een instrument gevonden dat je wilt bespelen?
Dan zal harmonie de Bazuin, in de meeste gevallen een instrument in bruikleen geven. Gezien het feit dat de bezetting van een korps in bepaalde proporties moet worden ingevuld is de keuze van het instrument altijd in overleg met het bestuur van de harmonie.

Heeft u al een eigen instrument dan mag dat altijd gebruikt worden.
Hierover zijn ook afspraken gemaakt omtrent reparatie en schade.

Daarna volgt een instrumentale opleiding via de muziekschool of een particuliere leraar in dienst van de vereniging.h

Vragen over lidmaatschap en  muziekopleidingen?
Neem dan gerust contact met ons op!

Een muziekopleiding via harmonie de Bazuin? Jazeker kan dat!

Waar u op mag rekenen en waar u rekening mee moet houden:

• Harmonie De Bazuin komt behoorlijk tegemoet in de kosten.
  • De leerling of ouders van de leerling betalen een maandelijkse contributie.
  • Wanneer de leerling voldoende vaardigheid heeft met het instrument mag deze plaatsnemen in het orkest.
  • Uiteraard vindt verdere begeleiding plaats door de collega’s van de betreffende instrumenten.
  • De leerling mag (wordt aangeraden) doorgaan met zijn muzikale opleiding op de muziekschool tot zijn of haar 18e.
  • Na het 18e levensjaar mag de leerling uiteraard doorgaan met studeren, maar zullen de kosten hiervoor zelf betaald moeten worden.
  • We gaan er van uit dat als je lid wordt van de vereniging je uiteindelijke doel is om mee te kunnen spelen met het orkest.